06 maj 2011

Solsken och snöblandat

"Spontan-posering" bjöd vår lilla guldklimp på igår. Huvudet lite högre bara så...  =)






















Vi har det bara bra. I solskenet på förmiddagen idag låg vi en bra stund tillsammans på altanen och spanade in cyklister, mopedister och promenerande människor och hundar. Det är bra även för matte att träna på passivitet =) Jag hoppas och tror att jag och Java kommer att ha mycket glädje av varandra på alla plan.

Har "lagt korvspår" i vardagsrummet två gånger idag. Hon jobbade på bra. Lite knepigt var det förstås, men redan andra gången gick det mycket bättre!

Efter middagen var vädret lite annorlunda - snöblandat regn - men det var precis som Frida kommenterade till mitt förra inlägg, precis lika roligt. Lite bus för att hålla värmen behövdes och sedan in och värma varandra i soffan.

Jag är så glad också för att det gått så bra med barnen. Dom är intresserade och superduktiga men låter henne också få bra med utrymme och vila.

/E

1 kommentar:

  1. Jag bad Ewa om din bloggadress så nu har jag kikat in och läst om hur ni har det. Förstår er glädje! Javas bror Jatsi (Jackpot) har flyttat hem till oss.Här kan du följa hans vardag: http://elenorleiakelly.blogspot.com/
    Hälsningar Elenor

    SvaraRadera