11 maj 2011

Kamping?

Igår tog jag, A, H och Java en tur till ängarna för att fika och leka efter att vi skickat övriga till skolan. Det är spännande med alla nya ord som kommer med att skaffa hund - jag skrattar så gott åt A när hon säger att hon gör "kamping" med Java =)



Ewa, Javas uppfödare, kom också förbi en sväng igår. Gissa om Java blev lyckligt! Det var så härligt att se. Java fick en fin present också, en "kamptrasa" som jag misstänker kommer att vara populär (bild kommer senare). Det var hur som helst ett uppskattat besök av folk och fä!

I morse tog barnen fram sin "lek-tunnel". Java måste naturligtvis introduceras till agilityns värld! Det blev lite tumultartat när alla skulle visa henne hur man gjorde, men sedan när hon väl fick chansen så rusade hon fram och tillbaka genom tunneln som ingenting. Att den rörde på sig verkade inte störa henne det minsta.



Själv klurar jag på att bli mer precis i mitt klickande och på vilka kriterier jag ska klicka för. Idag på morgonpromenaden var det kontakt. Tror tyvärr att det är jag som behöver mest träning... Nåväl, Java var härligt följasam och vi hade en skön tur i skogen och sedan en kaffepaus på ängarna. Java gillar att gå själv och nosa, men hon tycker det är helt ok när jag bär henne också.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar