05 maj 2011

Morgonstund

Jag är inte speciellt morgontrött i vanliga fall, men nu har det blivit ännu större glädje att få kliva upp. Att få möjligheten att gå ut en stund före frukost och (iaf idag) njuta av en frisk och vacker morgon - det måste väl ändå addera till livskvalitén?! Blir ju spännande att se hur livskvalitén blir en kulen och regnig höstmorgon ***ASG***  =)


Alla här hemma går omkring i ett sorts kärleksrus känns det som. Att en så liten varelse kan sprida så mycket positiv energi och lycka det är helt fantastiskt att uppleva.

Java har haft en bra natt i natt också. Några gånger har hon hört av sig och velat ha kontakt, en hand på henne och så har hon somnat om. Och i morse tror jag nästan att jag var mer angelägen om att gå upp och ut en vända än vad hon var...

Rumsrenheten blir bättre och bättre. Jag och Java är duktiga på att gå ut efter mat, vila och lek och nu känns det som hon fattat galoppen. Ibland är jag/vi nog inte tillräckligt snabba bara.

Då vi var ute nu på morgonen gick vi upp i skogen en vända - toppen tyckte Java. Hon var följsam och pigg på att komma till mig så det blev mycket beröm och kel. Hon fick prova halsbandet också och det var helt ok tyckte hon. Kopplet däremot var lite tramsigt...

Nu sover hon lugnt i köket och jag ska kolla in DVD:n från SKK som vi fick av Ewa.

/E

1 kommentar:

  1. Det där med att de ska bli jopbbigt att ta ut dem upplever aldrig ja. De skänker en sån otrolig glädje att de aldrig känns jobbigt.. man vill gärna gå ut och se dem rejsa, leka och hämta pinnar (sånt som hör till förbjudet här hemma inomhus)...
    Kul att ni hittat rätt!

    SvaraRadera