08 maj 2011

Kloklippning, avmaskning och klicker

Dagarna går och livet med Java känns bara bättre och bättre.



I går hittade hon två nya favoritleksaker - skurborsten som hon drog upp i bädden i köket och brottades med och sedan ett gammalt hopprep av varianten trähandtag och rep - superkul att jaga och kampa om!

Igår hade vi "tass-i-kyr" för första gången. Klorna blev klippta och det var väl ingen större match tyckte Java. Lite frisering under framtassarna ingick också i behandlingen =)

Idag stod avmaskningskur på schemat bl a. Inte heller det var något som en matglad Java ryggade det minsta för.

Jag har klickat in Java i veckan vilket inte var speciellt svårt, det fattade hon snabbt. Sedan har vi "jobbat" lite med sitt, inte heller så svårt tycker Java... Vid matdags har vi gått vidare i att inte bara sitta innan det är varsågod utan också sitta stilla en kort stund.

Kopplet är inte heller speciellt tramsigt längre utan helt ok tycker hon.

Java älskar att ligga i knäet eller nära bredvid vilket gör att vem som helst smälter som glass i solsken. Det är en obeskrivbar känsla då hon "räjsar" runt på tomten men om jag sätter mig ned i gräset så kommer hon och kryper upp i famnen eller om jag står vid spisen/diskbänken så ligger hon gärna på mina fötter. Husse är helt ok också. Han har en stor skön famn tycker Java.

Vår tomt ligger mot en gång-/cykelbana och det är rätt många som ler stort och hälsar då dom ser vårt lilla busfrö i trädgården. Det är fler än vi som ser att hon är helt UNDERBART bedårande fin  =)

Nej, nu är det strax kissdags och sedan hopp i bädd/säng!

/E

1 kommentar:

  1. Kul att du lämnade en kommentar hos oss så jag hittade hit! Givetvis går det bra att länka! Dock är inte Arons blogg så jätteuppdaterad nu, men kommer bli alldeles strax igen! :)

    // Dessi

    SvaraRadera