24 augusti 2011

Nya tider

Simsalabim så var sommarens låååånga ledighet över och det var dags att börja jobba igen. Java har fått börja på Dogis - känns jättekonstigt och lite ledsamt att inte få vara med henne på dagarna längre, men samtidigt jättebra att hon har sällskap och får en hundflock att vara i också. Det är en rätt trött liten tjej vi fått hem på eftermiddagen, men glad ändå!


Fotat med mobilen i morse på promenaden.

Var på hugget att anmäla oss till Valpkurs på UBHK, notisen hade inte legat ute på hemsidan mer än några timmar, men det hade redan hunnit bli fullt!!! Surt sa räven, men som tur var hade jag fått tips om Hanna Halläng som håller valpkurser i egen regi och hos henne är vi lovade en plats på en kurs som ska börja i september. Det ser vi fram emot.

Annars tränar/leker vi mest "platssättning/läggning" och att inte bli sjötokig då vi möter andra hundar. Det har gått rätt bra faktiskt. Det är min första hund och jag är så stolt och glad när jag lyckas få till det så att Java förstår vad jag vill.

Det är inoff utställning på Brukshundsklubben på lördag som Java är anmäld till. Vi har inte tränat så mycket på att ställa upp och gå i utställningskoppel efter Piteå men vi provade i går kväll och då gick det bra. Sedan har jag inga illusioner om att hon kommer att "sköta sig" då hon ska gå med en annan valp i ringen ***ASG*** Nåväl, skam den som ger sig - tids nog lär vi väl oss det också.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar