10 augusti 2011

Finputs och bus med brorsan

Idag hjälpte Ewa mig att snygga till Java inför Terrierklubbens utställning på lördag. Javas ena brorsa Jasper var där också och gissa om dom två busade! Härligt att se dom. Jag önskar att Java hade en borderterrier-kompis i samma ålder...

Träningen med utställningskoppel har fortsatt, men det har gått ruskigt dåligt de sista dagarna. Java vill bara dra och dra - inte särskilt snyggt att visa upp =)  Men vi hoppas på en bra dag på lördag. Ryktet säger att hon är enda tikvalpen, lite trist, hade varit kul med lite konkurrens att mäta mot, men tids nog blir det väl så också.

För övrigt deppar jag och Java över att favorit "fårskinns-råttan" är spårlöst borta. Jag misstänker att Java kan ha grävt ned den i någon rabatt... Jag hoppas den hittar fram förr eller senare.

Och så måste jag skryta om att det faktiskt går bättre och bättre med skvallrandet på andra hundar! Är dom inte allt för nära så klarar hon det rätt bra nu. Vi kör vidare med skvaller-träningen och hoppas kunna närma oss andra hundar på ett lite mer städat sätt vad tiden lider.

Sedan är jag tacksam över all hjälp jag får här hemma med träning, men tyvärr har det fått lite negativa konsekvenser också. Java tycker inte längre alltid att man måste lyssna på enkla saker som t ex "sitt". Trist, men jag hoppas att vi rättar till det också.

/E

1 kommentar:

  1. ååå, de där löser sig! När man är liten måste man busa lite i ringen! ska ni också ställa på inoffen i umeå 27? Såg att de var en till tikvalp anmäld... Kram

    SvaraRadera