24 juli 2011

Nytrimmad livsnjutare

Vilken härlig livsnjutare vi fått i huset. Jag vet att jag borde se och lära lite mer av Javas förhållningssätt till livet...



























Javas päls har växt som bara den och på ryggen hade det börjat stå åt alla håll och kanter. Ewa (uppfödaren) var förbi en kort sväng igår och efter lite tips och medhåll att det kunde vara värt lite dålig kritik om överhåren inte hinner växa ut till nästa utställningstillfälle så körde jag igång med första trimningen. Hann inte bli helt klar innan regnet började forsa ned, men det mest på rygg och sidor är nu väck - len som en barnrumpa är hon och den superfina färg hon har på huvudet fanns även i underullen på ryggen så trots att mycket av det svarta åkte bort är hon så fin, så fin!

Nu ska jag bara se till att få lite tips om var jag ev behöver fixa till lite bättre så är hon trimmad för första gången.

/E


1 kommentar:

  1. Vad duktig du är Ethel, jag är imponerad. Det var nog klokt att inte vänta med trimningen, ska bli spännande att se resultatet. Några fina huvudbilder på Java kommer inom kort.
    Ewa

    SvaraRadera