26 juli 2012

Bus, agility och fästing

Igår em var vi och träffade Kellys och Javas uppfödare Ewa och också matte och lill-matte till Axa som är Kellys mamma.

Kelly fick busa med finfina brorsan Kanel och med pappa Pesto och mamma Axa - som försökte få lite pli på sina illbattingar =) Jättekul hade dom förståss.

Sen körde jag och Java lite agility och med Ewas hjälp lyckades vi oxå få upp farten ok. Vi kom fram till att det nog mest handlar om motivation för Java. Jag får nog lägga lite tid på att hitta nya motivationer till henne. Godis är gott men inte tillräckligt för att få igång henne tillräckligt.

Då vi kom hem och jag kände igenom Kelly upptäckte jag att hon fått en fästing! Vår första (Java har aldrig haft nån). Typiskt nog så hade jag sprungit ifrån fästingplockaren då vi åkte från stugan, men sambon kunde dra ut den med pincett. Vi tvättade rent och så får vi väl hålla lite koll på bettet.





Liggträning varvas med sitt och det går rätt bra!
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar